Klachtenprocedure

 

Klachtenprocedure

Iconicx staat voor een eerlijke, transparante en veilige energiemarkt waar wij, vanuit onze dienstverlening o.b.v. omgekeerde marktwerking, onze klanten vertegenwoordigen in de energiemarkt. Van onze adviseurs wordt verwacht, waarvoor men tevens een verklaring ondertekend, dat zij volgens onze richtlijnen adviseren en exclusief maatwerk-oplossingen bieden vanuit (aangesloten aanbieders) het Centraal Energieloket. 

Wanneer u een klacht heeft over een aangesloten business partner, adviseur, medewerker, onze dienstverlening- of organisatie, dan verzoeken wij u dit altijd aan ons te melden. U helpt hiermee ons bedrijfsconcept (uw belangen) te beschermen en onze kwaliteit te verbeteren en te waarborgen. Tevens kunnen wij op deze wijze beoordelen hoe wij uw klacht verder op de juiste wijze kunnen behandelen.

 

Ongewenste en misleidende verkooppraktijken

Ongewenste of misleidende verkooppraktijken worden door onze organisatie niet geaccepteerd. Indien u toch het vermoeden heeft, of gedupeert bent door dergelijke praktijken vanuit onze organisatie of door een andere (externe) partij, dan staan wij als organisatie u graag bij in het aanpakken, verhelpen en voorkomen van dergelijke praktijken.

Wanneer u een klacht indient ontvangt u binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging van uw melding. Wij streven ernaar om binnen 7 werkdagen inhoudelijk op uw melding te reageren. Een klacht kunt u als volgt indienen:

 

Beschrijf uw klacht s.v.p. zo duidelijk mogelijk, bij voorkeur met informatie over de betreffende adviseur en/of aanbieder, inclusief uw eigen contactgegevens. Op deze manier werken wij graag samen met u - mogelijk met aangewezen toezichthouders - aan een eerlijke, transparante en veilige energiemarkt.

Want immers... U staat centraal!